Flugfiska efter Harr

Harrfiske


Jag har en speciell fors som jag gillar skarpt inom behagligt avstånd och det är käringforsen i Björbo.
Stark strömmande vatten med lugna fickor som är perfekt fiske för vår och höst.

Jag har fått mest harr på en ljusgrön streamer som jag bundit själv och jag har hört att det är fler som fått på ljusgröna färger.




Denna streamer är bunden på grön Marabou och har ögon som förtyngning och även lite koppar tråd då jag vill fiska djupare.
Marabou som stjärt sen fäster jag lite Marabou framför stjärten och lindar maraboun fram till ögonen.


Sen klipper jag ner Marabou till önskad längd!

Fiskas gärna nedströms sen med varierande hastighet på hemtagningen med några stopp.



Fin harr jag fångade, nedströmsfiske med streamer.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Populäraste torrflugan

Kork flugor

Värme bölja och flugbindning